volvo hybrid2volvo belso

 A Volvo Car Corporation a Volvo XC60 Plug-in Hybrid koncepcióautóban megvalósított technológiái valamennyi létező hibrid autónál kedvezőbb lehetőségeket kínálnak az autótulajdonosoknak.

 

„A benzines, hálózatról tölthető hibrid ideális azoknak az amerikai autóvezetőknek, akik elektromos autót szeretnének, de jelenlegi autójuk teljesítményéhez és képességeihez is ragaszkodnak” – mondta el Stefan Jacoby, a Volvo Car Corporation elnök-vezérigazgatója.

A dízel-elektromos V60 Plug-in Hybrid a Volvo első olyan sorozatgyártású modellje, amelyet ezzel az új technológiával szerelnek fel, és az autó gyártása még az idei év végén megkezdődik. Annak érdekében, hogy a megoldás az amerikai és a kínai vásárlók körében is népszerű legyen, ez a technika benzinmotoros változatban is bemutatkozik majd. Az XC60 Plug-in Hybrid koncepcióautó az elektromos meghajtást előtérbe helyező technológiákat a legmodernebb, 280 lóerős, négyhengeres benzinmotorral ötvözi.

„A kombináció révén az egyedülálló, hálózatról tölthető hibrid megoldás világszinten is elérhetővé válik, melyet valamennyi autómodellünk esetén célul tűztünk ki. A benzines változat több olyan piacon is – így például az Egyesült Államokban, Kínában és Oroszországban – hatalmas potenciállal rendelkezik, amelyek létfontosságúak nagyratörő növekedési terveink szempontjából” – tette hozzá Stefan Jacoby.

A Volvo Car Corporation észak-amerikai kereskedői örömmel fogadták a hálózatról tölthető hibrid bemutatását.

„Az Egyesült Államok piacán a benzines, hálózatról tölthető hibrid a termékkínálatunk remek kiegészítője lehet” – mondta Patty Hooley, a Volvo Cars észak-amerikai kereskedői tanácsának tagja.

 Napi ingázás elektromos meghajtással

A 70 lóerős villanymotor és a négyhengeres, turbófeltöltéses benzinmotor kombinációja, amelyek együttes teljesítménye 350 lóerő, erőteljes energiaforrást biztosít a vezetőnek. Ugyanezzel az autóval azonban kizárólag elektromos meghajtás használatával akár 56 kilométer is megtehető (az Egyesült Államok által meghatározott vezetési ciklus szerint mért hatótávolság), a rendkívül hatékony hibrid meghajtás esetén pedig az üzemanyag-fogyasztás 4,7 l/100 km. Az Egyesült Államok által meghatározott szabványok az elektromos energia előállításából származó károsanyag-kibocsátást is mérik. Az Európában bevezetett NEDC vezetési ciklus szerint a széndioxid-kibocsátás 53 g/km, amely kevesebb mint 2,35 l/100 km üzemanyag-fogyasztást jelent.

 

„A mai körülmények között a hálózatról tölthető hibrid az ideális ökoautó. Az autósok nagy részének biztosítja a napi ingázáshoz elegendő elektromos hatótávolságot. Az amerikai autósok több mint fele naponta kevesebb mint 50 kilométert tesz meg. Emellett az XC60 Plug-in Hybrid koncepcióautó három vezetési módjának köszönhetően a hagyományos modellek tágasságát, biztonságát, teljesítményét és hatótávolságát kínálja tulajdonosának. A vezetőnek kompromisszumok nélküli rugalmasságot nyújt, amely minden vezetési igényt kielégít” – vélekedett Stefan Jacoby.

Híd a jövőbe

Az utóbbi időben egyre több észak-amerikai vásárlóban merül fel a hibrid vagy a teljesen elektromos meghajtású autók vásárlásának gondolata.

„Célunk, hogy vezető szerepre tegyünk szert a hatékony üzemanyag-felhasználás területén. A XC60 Plug-in Hybrid koncepcióautóval azt hangsúlyozzuk, hogy a legmodernebb égésszabályozási megoldások és az innovatív, elektromos meghajtást előtérbe helyező technológiák ötvözése egyedülállóan vonzó hidat képez egy olyan jövőbe, ahol a teljesen elektromos hajtású autóknak egyre nagyobb szerepük lesz a piacon” – közölte Stefan Jacoby.

A sajtóközleményben található leírások és tények a Volvo Cars nemzetközi autóválasztékára érvényesek. Előfordulhat, hogy egyes bemutatott jellemzők külön választhatók. A járművek specifikációi országonként eltérhetnek és külön értesítés nélkül módosulhatnak.

A Volvo

A Volvo célja, hogy a világ legvonzóbb és legsikeresebb prémium autómárkája legyen; biztonságos és élményt nyújtó autót adjon a modern családoknak. Minden egyes Volvo modell több ezer ember tudásának, szakértelmének és munkájának együttes eredménye. Az elmúlt 85 esztendő során ez a közös erőfeszítés tette a Volvót a világ egyik legnagyobb köztiszteletnek örvendő vállalatává. 2011-gyel bezárólag a Volvo Cars több mint 16,4 millió autót értékesített világszerte.

A Volvo latin szó, azt jelenti: “gördülök”. Mielőtt ez a szó 1927-ben felkerült az első Volvo autóra, golyóscsapágy márkanévként szolgált. A tervezők a Volvo autók szimbólumaként a vas jelét választották – a kört, átlós nyíllal. Úgy gondolták, hogy ez a szimbólum a tartósságáról ismert svéd acéllal kapcsolja össze az autót. Azóta persze már leginkább a Volvo jut eszünkbe, ha ezt a szimbólumot látjuk. A Volvo modernizált emblémája vállalatunk biztonságra, minőségre és jó formatervezésre való törekvéseit is jelképezi.

További információ a www.volvocars.hu weboldalon található.